ŠTA JE TRENING POSLOVNIH VEŠTINA I ČEMU SLUŽI?
Osnovne karakteristike treninga:
- Motivisanost – zaposlenima se tumači svrha i značaj obuke, sa uverenjem da imaju sposobnosti da je prihvate i primene.
- Interaktivnost – zaposleni su aktivno uključeni u proces prenosa iskustva. Obuka integriše aktivnosti kroz koje se zaposleni aktivno uključuju u proces učenja.
- Pružanje podrške – zaposleni stiču pozitivan stav prolazeći kroz iskustvo učenja i uverenja u uspešnost obuke.
Sadržaj treninga poslovnih veština:
-
- Vežbe u grupi (ankete, procene, igre …)
- „Brainstorming“ (diskusije za i protiv)
- Timske aktivnosti (analize, takmičenja, igre …)
- Igranje uloga (nabavka, prodaja, pregovaranje …)
- „Case study“ (gostovanje lidera profesije – studije slučaja)
- Simulacije (nezadovoljni klijenti, neuspeli projekti…)
- Provera novostečenih znanja (formulari i primeri)
Trening prilagođen pojedinačnom klijentu
Trening je prilagođen poslovnim potrebama i posebnim zahtevima naručioca usluge. Plan i program treninga se izrađuje po snimljenom stanju i analizi poslovnih potreba. Realizuje se u formi interaktivne radionice obukom zaposlenih u korišćenju praktičnih poslovnih alata. Treninzi se obavljaju modularno, za različite oblasti kroz jedan ili više modula (2 x 45 minuta). Izvode se metodom aktivnog učenja, praktičnim primerima, analizama studija slučajeva, uz pomoć formulara, anketa i edukativnih igara.
Standardni sadržaj treninga
- Poslovni ciljevi
- Poslovna strategija
- Ciljevi prodaje i vremenski rokovi ostvarenja
- Organizacija prodaje i prodajne aktivnosti
- Parametri rezultata prodaje
- Profil korisnika usluge
- Tržišne informacije
- Konkurentnost
- Upravljanje ciljnim grupama
- Rad sa korisnicima usluga (custumer service)
- Veštine prodaje
- Praćenje i izveštaj rezultata prodaje
- SWOT analiza prodaje
- Marketing strategija
- Plan i ciljevi prodaje
- Zadržavanje starih i sticanje novih korisnika usluga
- Programi lojalnosti korisnika usluga
- Praćenje i analiza rezultata prodaje
- Organizacija prodaje
- Merenje uspešnosti ciljeva prodaje
- Podrška prodaji
- Izrada akcionih planova
Osim standardnih sadržaja treninga, ponuda se proširuje i na druge oblasti u skladu sa specifičnim potrebama organizatora putovanja i turističkih agencija.
Neki predlozi edukacionih modula za unapređenje različitih oblasti rada:
- motivacija
- komunikacija
- pregovaranje
- timski rad
- organizacija rada
- primena procedura
- upravljanje vremenom
- veštine prezentacije
- upravljanje promenama
- inoviranje
- upravljanje projektima
- internet poslovanje
- upravljanje rizikom
- odnos prema korisniku usluge
Primer: Cilj treninga za zaposlene u prodaji:
- kreiranje konkretnog plana prodaje zajedničkim radom zaposlenih u prodaji
- snimanje stanja, određivanje ciljeva i načina ostvarenja u prodaji
- uspostavljanje profitabilnog sistema organizacije i upravljanja prodajom
- prenošenje alata za merenje, analiziranje i unapređenje prodaje
- unapređenje prodaje i održavanje kvalitetnih odnosa sa korisnicima usluga putem programa lojalnosti
Trajanje treninga je 3 radna dana (18 časova)